
Pripažinkime, jog dažnai važinėdami tais pačiais maršrutais mintinai žinome, kur koks greičio ribojimo ženklas stovi, kur kalniukas padarytas ir atprantame stebėti ženklus. O reikėtų, nes būna, kad kas kelis mėnesius susirenkanti Plungės rajono eismo saugumo komisija pritaria vieno ar kito ženklo pastatymui, pakeitimui ar nuėmimui. O kaip sakoma, nežinojimas nuo atsakomybės neatleidžia. Praėjusį antradienį vykusiame minėtos komisijos posėdyje tokių pakeitimų buvo ne vienas.
Perkelti ženklai
Visų pirma dėmesingi turėtų būti važiuojantieji Medingėnų kelio gatve nuo kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė, nes ženklas, žymintis gyvenvietės pradžią, perkeltas arčiau. O perkėlus ženklą, nuo jo įsigalioja ir greičio reikalavimai gyvenvietėse. Tokia pat procedūra įvyks ir Rietavo g. Nors pagal administracinį pasiskirstymą atkarpa nuo degalinės „EU verslas“ (ženklo perkėlimas numatomas truputį už jos – aut. past.) priklauso Babrungo seniūnijai, bet, kaip juokavo komisijos pirmininkas Plungės miesto seniūnijos specialistas Arūnas Juozas Auškalnis, Babrungo problemas išspręs miesto seniūnija. Beje, tokiu būdu išspręstas ir vienos gyventojos prašymas minimoje vietoje apriboti greitį.
Tiesa, ta pati moteris turėjo ir kitų pageidavimų – greičio mažinimo kalneliai, garso slopinimo tvorelės ir pan. Komisijos manymu, perkėlus gyvenvietės pradžią žymintį ženklą, kalnelio poreikis išnyksta, o garso slopinimo priemonės, sumažėjus greičiui, gali nebetekti aktualumo. Dar vienas kelio ženklo perkėlimas numatomas Birutės g. 40 km/val. ženklas bus perkeltas už sankryžos su Paprūdžio gatve. Dviratininkai, važiuojantys Lentpjūvės g. esančiu dviračių taku, taip pat turėtų būti atidesni. Jų saugumui prieš geležinkelio pervažą pastatytas įspėjamasis ženklas, kad dviračių takas baigiasi. Tad, norint išvengti traumų, reikėtų nuo dviračio nulipti ir per pervažą jį persivaryti.
Riboto greičio zona
Išnagrinėtas ir Nausodžio seniūnijos Varkalių kaimo gyventojo prašymas. Vyras prašė pagalvoti, kaip apsaugoti pėsčiuosius naujai išasfaltuotoje Beržų gatvėje, kur nėra nei pėsčiųjų tako, nei apšvietimo, o nuo pagrindinės J. Tumo-Vaižganto gatvės sunkiasvoriai automobiliai važinėja į netoli esantį autoservisą. Žmogus prašė bent jau toje atkarpoje sumažinti greitį iki 30 km/val. „Ten, kur neatskirtas pėsčiųjų ir automobilių eismas greičio mažinimui, aš pritariu, bet visi žinome, kad ir patys gyventojai tikrai nevažiuos tokiu greičiu“, – pastebėjo komisijos pirmininkas. Tiesa, posėdyje dalyvavęs Nausodžio seniūnas Gintaras Domarkas atkreipė dėmesį, jog išasfaltavus kitas gatves panašių prašymų bus daugiau. Seniūnas turėjo ir pasiūlymą kaip to išvengti – padaryti riboto greičio zoną. Tiesa, kokios gatvės Varkaliuose į tą zoną pateks ir kokiu greičiu bus galima važiuoti, palikta nuspręsti seniūnijai ir bendruomenei.
Nauja tvarka
Porą prašymų uždrausti stovėti automobiliams komisiją pasiekė iš S. Nėries ir Telšių gatvių. Abiem atvejais prašymai netenkinti. Tiesa, S. Nėries gatvėje stovėjimo neuždraus, tačiau dėl pėsčiųjų saugumo Savivaldybės administracijai bus siūloma pratęsti šaligatvį prie kepyklos.
Plungiškiai ilgai piktinosi, kad iš Telšių g. įvažiavę į kultūros centro kiemą, iš jo išvažiuoti tuo pačiu keliu negalėdavo. Toks sprendimas daug kam atrodydavo nelogiškas, o ir pažeidėjų ten netrūkdavo. Galiausiai problema išspręsta – išvažiuoti iš kiemo jau galima, tiesa, pirmenybė suteikiama įvažiuojančiam transportui. Tokius pakeitimus komisija priėmė jau anksčiau. O šį kartą pritarta pageidavimui uždrausti stovėti automobiliams prie Telšių g. 3A namo sienos.
Sprendimų paieška
Komisijos nariams dar teks pagalvoti variantus, kaip pagerinti eismo saugumą P. Genio bei Dariaus ir Girėno gatvių sankryžoje. Kaip sakė A. J. Auškalnis, ten situacija sudėtinga tuo, jog išvažiuojant iš P. Genio gatvės vairuotojams, norintiems tą padaryti saugiai, tenka sustoti ant pėsčiųjų perėjos. Vienintelė išeitis pakeisti situaciją, būtų perkelti pėsčiųjų perėją tolėliau nuo sankryžos, bet… Plungės rajono savivaldybės administracijos Teisės, personalo ir civilinės metrikacijos skyriaus patarėjas Antanas Gedrimas pastebėjo, kad žmonės per gatvę eis kaip ir ėję arčiau sankryžos. Kad to būtų išvengta, siūloma pastatyti gatvės atitvarus.
Plungėje atsirado oficiali „juodoji dėmė“ – kelio arba gatvės ruožas ar sankryža (įskaitant kelius ir gatves su skiriamąja juosta), kurioje per pastaruosius 4 kalendorinius metus yra įvykę 4 arba daugiau įskaitinių eismo įvykių. Tokia vieta įvardijama J. Tumo-Vaižganto, A. Jucio ir V. Mačernio gatvių sankryža. Kaip sakė komisijoje dirbantis Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos skyriaus vyriausiasis specialistas Kęstutis Virbauskas, pagrindinė problema šioje sankryžoje – kai vairuotojai gali sukti kairėn, tuo pat metu gali eiti ir pėstieji. „Tada pėstieji ir „kabinasi“ ant kapoto“,– kalbėjo pareigūnas.
Koks sprendimas? Statyti naujus, modernius išmaniuosius šviesoforus. Žinoma, tai jau Savivaldybės administracijos kompetencija ir pareiga. Peržvelgus 2021 m.–2024 m. eismo įvykių statistiką matyti, kad šioje sankryžoje įvyko 6 eismo įvykiai, kurių metu buvo sužaloti 8 žmonės, iš jų 5 pėstieji. Dar vienas įvykis užfiksuotas keliasdešimt metrų nuo minimos sankryžos. Jo metu pėsčioji žuvo.
Parašykite komentarą