Mokyklų „Reitingai“, apie kuriuos „Žemaitis“ rašė praėjusiame numeryje, atspindi tik dalį ugdymo proceso ir mokinių pasiekimų. Jie neparodo individualios pažangos, mokyklos aplinkos, mokytojų darbo sąlygų.
Kai kurie dalykai kelia nerimą. Alsėdžių, Žemaičių Kalvarijos ir Kulių gimnazijų žemesnės pozicijos rodo platesnę tendenciją – kaimo mokyklos susiduria su iššūkiais dėl mažesnio mokinių skaičiaus, ribotų resursų ir sunkumų pritraukiant jaunus specialistus. Siekis išlaikyti mažas mokyklas ir geri rezultatai, deja, vienas kitam prieštarauja.
Pagalbos mokiniui specialistų trūkumas, taip pat didelis pensinio amžiaus pedagogų skaičius (4-a vieta šalyje) ir mokytojų, dėstančių daugiau nei vieną dalyką (66 proc.), gausa kelia susirūpinimą. Šie rodikliai gali tiesiogiai mažinti ugdymo kokybę ir mokinių pasiekimus.
Švietimo pagalbos specialistų trūkumas ir jų darbo sąlygos yra tiesioginė savivaldybės atsakomybė. Kyla klausimas, ar Plungė tam skiria reikiamą dėmesį? Pats girdėjau, kaip švietimo pagalbos specialistės įdarbinamos puse etato, o pasibaigus mokslo metams atleidžiamos ir lieka be darbo. Tai neskatina rinktis šio darbo.
Ko galėtų imtis savivaldybė?
Plėsti programą, padedančią pritraukti jaunus pedagogus, ypač į kaimo mokyklas. Dabar kompensuojamos būsto nuomos išlaidos ir ne ilgiau kaip tris metus skiriama metinė išmoka, siekianti iki 10,2 tūkst. eurų „į rankas“. Reikia ieškoti ir daugiau galimybių.
Būtina didinti pagalbos mokiniui specialistų (specialiųjų pedagogų, socialinių pedagogų) skaičių mokyklose. Tai padėtų geriau atliepti individualius mokinių poreikius.
Išanalizuoti „Ryto“ pagrindinės mokyklos sėkmę ir dalintis gerąja patirtimi su kitomis mokyklomis. Verta pasimokyti ir iš kitų savivaldybių, kurios pasiekė aukštų rezultatų su panašiais ištekliais.
Jei dėl mokinių skaičiaus mažėjimo mokyklų reorganizacijos yra neišvengiamos, būtina užtikrinti, kad jos vyktų nekenkiant ugdymo kokybei. Svarbiausias prioritetas turi būti mokiniai, jų galimybės mokytis geroje mokykloje, o ne politikų rūpestis dėl darbo vietų ir rinkėjų balsų.
Parašykite komentarą