
Vasarį Susisiekimo ministerija informavo apie planuojamą naują priemonę, pagal kurią visoje Lietuvoje bus įrengiama dviračių eismo infrastruktūra. Prioritetas skiriamas tiems, kas turi parengtus projektus. Dar anksčiau Plungės rajono savivaldybės taryba buvo pritarusi Strateginio planavimo ir investicijų skyriaus inicijuotiems projektams, kuriuose numatoma dviračių takų plėtra Stoties, Birutės, Dariaus ir Girėno gatvėse Plungėje ir Žemaitijos gatvėje Babrungo kaime. Visos šios gatvės iki šiol priklausė valstybės įmonei „Via Lietuva“, o nuo kitų metų pereis Savivaldybės žinion. Taigi nuspręsta pasinaudoti tiksliniu finansavimu ir imtis Stoties ir Birutės gatvėse tiesti dviračių takus. Apie tai kalbėta praėjusią savaitę vykusiame Savivaldybės kolegijos posėdyje.
Kaip sakė informaciją pateikusi Savivaldybės administracijos Architektūros ir teritorijų planavimo skyriaus vedėjo pavaduotoja Kristina Petrulevičienė, Stoties gatvės dviračių takas prasidės kairėje pusėje maždaug nuo 42-uoju numeriu pažymėto namo iki sankryžos su Birutės gatve. Jo ilgis – 1 970 metrų. Takas projektuojamas 2,5 metro pločio, dviejų krypčių.
Pasak K. Petrulevičienės, iki Parko gatvės tako ašis – tolygi, o štai nuo Parko gatvės iki Pramonės prospekto, pereinant į urbanizuotą teritoriją, ašis jau ne tokia tolygi. Kitais žodžiais tariant, dviratininkams teks kirsti ne vieną įvažiavimą į daugiabučių namų kiemus, kitas gatveles.
Žinoma, daugeliui gali kilti klausimas, kodėl dviračių takas projektuojamas ne nuo Dariaus ir Girėno gatvės. Specialistės teigimu, taip nuspręsta dėl to, kad ten yra pėsčiųjų takas ir jis per siauras dviračių takui. Jei būtų imtasi platinimo, visas procedūras tektų derinti su „Via Lietuva“, o tai „suvalgytų“ nemažai laiko.
Skyriaus vedėjas Tomas Jocys ir jo pavaduotoja pridūrė, kad kai gatvė pereis Savivaldybės žinion, taką bus galima praplatinti. O iki tol dviratininkai, važiuodami pėsčiųjų taku, turės būti atidesni.
Beje, „Via Lietuva“ buvo numačiusi Stoties ir Birutės gatvių sankryžoje įrengti žiedą. Pasak specialistų, jis atsiras.
Kalbant apie Birutės gatvę, dviračių takas planuojamas kairėje ir dešinėje pusėje. Tiesa, dešinėje pusėje jis tęsis tik iki 45-uoju numeriu pažymėto pastato (kairėje gatvės pusėje). Tiek vienoje, tiek kitoje gatvės pusėje takas bus vienos krypties. Kaip paaiškino K. Petrulevičienė, toks sprendimas priimtas dėl to, kad norėta išsaugoti kairėje pusėje esančią liepų alėją. Dviračių takas tęsis iki J. Pabrėžos gatvės. Bendras ilgis – 1 849 metrai.
Beje, tiesiant Stoties gatvės dviračių taką labai ryškių esamos infrastruktūros pokyčių nenumatoma, t. y. išliks visos autobusų stotelės, o štai Birutės gatvėje viena stotelė, prie „Saulės“ gimnazijos, bus panaikinta. Arba, tiksliau būtų pasakyti, bus perkelta toliau.
Dviračių takai bus apšviesti, o kur dabar nėra apšvietimo, anot kalbėjusiųjų, jis bus suprojektuotas.
Tikimasi, kad Stoties gatvėje atsirasiančiu taku naudotis bus galima dar šiais metais, o Birutės gatvėje – kitais. Galutinis terminas panaudoti pinigus – kitų metų gegužės 31-oji.
Parašykite komentarą