
„Nedėdlē poikus“ – taip plungiškiai įvertino naująjį Plungės rajono savivaldybės logotipą. Prie šio žemaitiško išsireikšimo būtų galima pridėti tęsinį: „…bet žiaurē brongus“ – tada gausime pilną vaizdą naujojo mūsų rajono įvaizdžio, už kurį Savivaldybė suplojo net 36 tūkst. eurų.
Naująjį mūsų rajono įvaizdį praėjusį ketvirtadienį vykusio Tarybos posėdžio metu pristatė UAB „Andstudio“ atstovas Augustinas Paukštė.
„Daug kas galvoja, kad prekės ženklas yra logotipas. Tai nėra tik logotipas, yra didelis kontekstas, teorinė medžiaga, kokį mes jausmą norim kurti, kaip formuojam Plungės įvaizdį“, – kalbėjo jis. O kad atrodytų patikimiau, nepamiršo paminėti, kad jo atstovaujama įmonė kūrė gerai žinomų įmonių LTG ir „Ignitis“, net „Žalgirio“ komandos prekinius įvaizdžius. Suprask – patirtis didelė, tad Plungė ir jos įvaizdis – gerose rankose.
Tarybos nariai išgirdo ir tai, kad prie mūsų rajono įvaizdžio formavo dirbta puse metų, buvo įtraukti ne tik Savivaldybės administracijos darbuotojai, bet ir gyventojai.
Pastarieji paklausti dalyvauti apklausoje ir išsakyti savo nuomonę, kokios yra stipriosios ir silpnosios mūsų rajono pusės. A. Paukštė pasidžiaugė, kad dalyvauta aktyviai, savo nuomonę išsakė net 1 049 apklausos dalyviai, iš kurių atsakymų esą matyti, jog plungiškiai labai didžiuojasi savo kraštu, vertina turizmą, tačiau skundžiasi prastomis verslo, profesinėmis ir laisvalaikio galimybėmis, prasta infrastruktūra.
Naujajam įvaizdžiui, kaip užsiminė svečias, parinktos ryškios, drąsios spalvos, kadangi kuriant jį galvota apie jaunimą. Kodėl užnugary palikti vidutinio ir vyresnio amžiaus žmonės, nors šių mūsų rajone, – dauguma, liko neįvardinta. Užsiminta tik apie tai, kad kuriant Plungės logotipą panaudotas vandens motyvas (toli šios idėjos ieškoti nereikėjo, mat angliškai plunge – nerti), prie jo esą gražiai derėjo šūkis, kviečiantis pasinerti į naująjį Plungės įvaizdį, į naujas galimybes.

Kokias naujas galimybes suteiks šis įvaizdis jaunimui – nežinia, tačiau jau Tarybos posėdžio metu paaiškėjo, kad vidutinio amžiaus publikos A. Paukštės išsakytos mintys nesužavėjo.
Tarybos narys Robertas Endrikas stebėjosi, kaip apskritai šovė mintis išversti Plungės vardą į anglų kalbą, bei pajuokavo, kad kuriant naująjį įvaizdį nupaišytas į vandenį neriantis žmogelis pasufleruoja kiek kitokį įvykių scenarijų.
„Jei nematytum to lieptelio, atrodytų, kad kelnes nusimovęs į krūmus neria“, – šmaikštavo politikas, tačiau A. Paukštės neišmušė iš vėžių. Svečias atšovė, kad esą labai gerai, jei prekės ženklai kelia emocijas. „Toks ir yra jų pagrindinis tikslas. Žmonės tada kalba, gauname reklamos ir sutaupome Savivaldybės pinigų“, – mestelėjo jis.
Ir tai buvo pirmoji svečio klaida, mat prakalbęs apie pinigus tarytum už liežuvio patraukė kitą Tarybos narį Adomą Zamulskį paklausti, tai kiek gi šis naujasis įvaizdis kainavo Savivaldybei.
O tada antrąją klaidą padarė meras Audrius Klišonis, atsakęs: „Tai, ką čia matome, kainavo nepilnai 15 tūkst. eurų plius PVM.“
Šitoje vietoje, kaip sakoma, broliai kurmiai, paskaičiuokim.
Dar anksčiau buvo užsiminta, kad pasirūpinti naujuoju Plungės rajono įvaizdžiu buvo pavesta Plungės turizmo informacijos centrui. Centrinėje viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje nesunkiai galima rasti, kad centras su UAB „Andstudio“ šių metų kovą sudarė sutartį už 18 029 eurus dėl Plungės rajono prekės ženklo koncepcijos, logotipo ir stiliaus knygos sukūrimo.
Surasti informaciją apie šį centro vykdytą viešąjį pirkimą galima vos kelių pelės klavišų paspaudimu. Kiek ilgiau tenka pavargti norint rasti, ką, kada ir už kiek centras sutarė su kita įmone, taip pat prisidėjusia prie Plungės įvaizdžio formavimo, mat minėtoje Viešųjų pirkimų informacinėje sistemoje centras kažkodėl nurodė, kad sudarė sutartį su fiziniu asmeniu, nors sutartį pasirašė UAB „Synthesis Consulting Group“. Sutartis dėl Plungės rajono prekės ženklo strategijos sukūrimo pasirašyta praėjusių metų lapkritį, jos vertė – 18 138 eurai.
Vadinasi, naujasis Plungės įvaizdis Savivaldybės biudžetui kainavo ne „15 tūkst. eurų plius PVM“, kaip nurodė A. Klišonis, bet per 36 tūkst. eurų.
Ką už tą sumą įsigijo, matote patys. Ar buvo verta? Jei remtis jau minėtais A. Paukštės žodžiais, kad prekės ženklams keliamas pagrindinis reikalavimas – kelti emocijas, galime sakyti, kad savo tikslą naujasis Plungės įvaizdis jau pasiekė. Per kelias pastarąsias dienas plungiškiai socialiniuose tinkluose prirašė tiek kritikos naujajam ženklui, kad norint perskaityti visus komentarus į juos reikėtų nerti kaip į kokią Plungės jūrą. Štai keletas šmaikščiausių:


Parašykite komentarą