
31-erių Eimantas Bekėža verslininko karjerą pradėjo dar sėdėdamas mokyklos suole. Kantrus ir nuoseklus darbas užsispyrusiam ir motyvuotam žemaičiui atnešė neįtikėtinus rezultatus – plungiškis sukūrė dabar visiems puikiai žinomą švietimo technologijų ir nuotolinio mokymosi platformą „Digiklasė“, kuri padeda 5–12 klasių mokiniams siekti aukštesnių rezultatų.
Respublikinių olimpiadų prizininkas
E. Bekėža, prisiminęs mokyklos laikus „Ryto“ pagrindinėje mokykloje, o vėliau ir „Saulės“ gimnazijoje, pasakojo, kad visada save laikė moksliuku. Fizikos mokytojai Milda Mikaitė ir Aloyzas Lukavičius vaikiną stipriai ruošė fizikos pamokoms ir olimpiadoms. Triūsas nenuėjo veltui – E. Bekėža ne kartą pelnė aukščiausius įvertinimus, o būdamas 12 klasėje respublikinėje fizikos olimpiadoje pelnė pirmąją vietą.
„Labai vertinu ir branginu ryšį su Plunge. 9 klasėje buvau pakviestas papildomai fizikos mokytis Vilniuje, o Plungės rajono savivaldybė padėjo surasti rėmėjus. Vienintelis savo laidoje baigiau mokyklą su raudonu diplomu ir pagyrimais. Šiandien situacija kiek kitokia, tokių mokinių atsiranda gerokai daugiau.“
E. Bekėža prisipažino, kad labai anksti pradėjo ieškoti savo kelio ir visada tvirtai žinojo, jog ateitį sies su fizika. Su tuomet dar tik klasės drauge, o dabar – žmona Greta įstojo studijuoti į Vilniaus universitetą. Eimantas krimto kompiuterinę fiziką, o Greta – biologiją. Studijų metu vaikinas leidosi į karjeros paieškas ir pradėjo nuo programavimo. Įsidarbinęs laboratorijoje ir pradėjęs dirbti su saulės baterijomis, turėjo galimybę iš arčiau susipažinti su šio mokslo pranašumais ir galimybėmis. O jos ne itin žavėjo.
Dar studijuodamas pirmame kurse jis išėjo pirmojo iš darbo ir dairėsi kitų galimybių užsidirbti. Nesužavėjo nei programavimas, nei auganti lazerių pramonė, o viduje ėmė kirbėti nerimas, jog vis nesuranda širdžiai mielos veiklos.
Nesibaigiantys eksperimentai ir verslo idėjos
Pašnekovas prisimena, kad dar mokykloje su klasės draugu Silvestru Stonkumi tarpusavyje aktyviai dalindavosi įvairiomis verslo idėjomis.
„Buvome sumanę sukurti mobiliąją programėlę, skirtą namų tvarkytojams. Sugalvojome net pavadinimą – „Namų bitės“, bet tuo pačiu metu kažkas kitas sukūrė panašią programėlę netgi tokiu pat pavadinimu ir mus nustūmė į šoną. Su kitu draugu Dominyku Turčinsku, kuris šiuo metu vadovauja mikroplastikos įmonei, sugalvojome kurti pavėžėjimo programėlę, bet ir vėl nesėkmingai. Būdami jauni ir nepatyrę labai greitai pasiduodavome“, – prisiminė plungiškis.
Studijų metais idėjų bei nepasisekusių projektų buvo ir daug, bet vaikinas nenuleido rankų, vis eksperimentavo ir bandė, nors ilgą laiką nė neturėjo minties, kad savo ateitį galėtų sieti su pedagogine veikla.
Šis suvokimas užtruko ateiti, nors jau nuo 8-os klasės E. Bekėža privačiai mokydavo savo draugus ir pažįstamus fizikos bei matematikos, 10-oje klasėje jam ne kartą teko pavaduoti fizikos mokytoją ir vesti pamokas, o besimokant 11–12 klasėje visi Plungėje jau žinojo, kad gali ateiti pas Eimantą papildomai pasimokyti už 5 litus.
Studijų metais plungiškis turėjo labai aiškų ir konkretų ritmą – iki pietų paskaitos ir verslų kūrimas, strategavimas, o po pietų – privačios fizikos ir matematikos pamokos mokiniams, kurių per savaitę būdavo 30–40.


E. Bekėža pasakojo, kad baigęs studijas netikėtai per televiziją pamatė laidos „Talentas keisti“ reklamą, kviečiančią pateikti savo socialinę idėją. Nieko nelaukęs užpildė anketą, gavo pakvietimą dalyvauti laidoje ir užėmė antrąją vietą bei gavo 2 tūkst. eurų šiai idėjai įgyvendinti.
„Metus laiko eksperimentavau, o tada sugrįžęs į gimtąją Plungę savo idėją pristačiau mokytojo A. Lukavičiaus klasei. Ji iškart priėmė pasiūlymą jungtis ir mokytis kartu“, – pasakojo verslininkas.
Vieninteliai Europoje
E. Bekėža su draugu S. Stonkumi tuo pačiu metu vystė gana sėkmingą verslą – sukūrė nuolaidų programėlę, skirtą kavinėms ir restoranams. Taigi naujasis švietimo projektas kurį laiką buvo nustumtas į šoną. Besiplečiančią ambicingų vaikinų marketingo kompaniją netikėtai užgesino prasidėjusi kovido epidemija. Priverstinai sustabdęs startuolio veiklą, Silvestras ėmė gilintis, ką Eimantas ketina daryti su švietimo srities projektu. Kaip tik tuo metu buvo prasidėjęs karantinas, o pamokos mokiniams vykdavo nuotoliniu būdu.
„Operatyviai per keletą dienų viską apgalvojome, pasiruošėme ir 2020 metais paleidome pirminę „Digiklasė“ versiją. Pirminė šio projekto idėja yra mano, esu ir pagrindinis akcininkas, bet visada tvirtinu, kad šio verslo bendraįkūrėjai esame abu su Silvestru“, – kalbėjo plungiškis.

„Digiklasė“ netrukus sulaukė įspūdingos sėkmės, atsirado potencialių investuotojų, prie jų kompanijos prisijungė ir Silvestro brolis garsusis Mantas Stonkus. Tik po kurio laiko vaikinai suprato, kad sukūrė pirmąją Europoje grupinių užsiėmimų platformą ir kad ji gimė Plungėje.
E. Bekėža neslėpė džiaugsmo, kad jų įmonė nestovi vietoje, o stabiliai auga. Praėjusiais metais startavo ir individualios pamokos, kurios padeda mokiniams labiau gilintis į vieną ar kitą sritį. Dabar individualias savo paslaugas platformoje per metus siūlo apie 500 pedagogų.
Parašykite komentarą