
Kai užklumpa liga, nieko nelaukę skubame registruotis pas gydytoją, paskirtą dieną kantriai sėdime prie jo kabineto durų ir laukiame vizito. Deja, ne visada paprasta jo sulaukti. Į „Žemaičio“ redakciją paskambinusi plungiškė Vaida pasakojo, kad net iš anksto užsiregistravusi pas otorinolaringologą (LOR) Plungės ligoninėje ir paskirtu laiku atvykusi konsultacijai bei gavusi talonėlį su nurodytu jos laiku, prie gydytojo kabineto pralūkuriavo ne vieną valandą, tačiau savo eilės taip ir nesulaukė.
„Tokio absurdo dar nebuvau mačiusi“
Plungiškė pasakojo, kad prieš kurį laiką pajuto peršalimo simptomus. Po kelių dienų jie komplikavosi, tad teko skubiai užsiregistruoti loristo konsultacijai.
„Pajutau, kad abi ausys užkrito ir nieko nebegirdžiu. Kantriai laukiau keletą dienų, vis tikėdamasi, kad klausa pasitaisys, bet matydama, kad savijauta negerėja, nutariau užsirašyti gydytojo apžiūrai į Plungės ligoninę. Telefonu paskambinau į registratūrą ir gavau talonėlį su konkrečia diena bei nurodyta valanda“, – pasakojo Vaida.
Atvykusi į gydymo įstaigą, moteris iškart pastebėjo koridoriuje prie loristo kabineto nusidriekusią pacientų eilę. Nieko blogo neįtardama ir pati prisėdo ant suolo laukti lapelyje nurodytos savo valandos. Galiausiai šalia sėdintis vyriškis jai leptelėjo, kad nėra ko į tą talonėlį žiūrėti, reikia kliautis „gyva“ eile. Dar pridūrė, kad Vaida bus po jo.
Taip belaukiant moters dėmesį patraukė baltu chalatu vilkinti ligoninės darbuotoja, kuri už rankos vedina jauna panele lyg niekur nieko įsliūkino į kabinetą. Žvilgtelėjusi į laikrodį Vaida pamatė, kad jos vizitas jau gerokai atsilieka nuo talone nurodytos valandos.
„Aš į kabinetą turėjau užeiti 10 valandą, bet 11 valandą dar vis sėdėjau ant suolo, o pagal „gyvą“ eilę buvau tik šešta. Ir ne tik ta seselė užlindo be eilės, po jos kabineto duris pravėrė dar bent trys žmonės. Kiekvienas jų prieš tai nerišliai burbtelėdavo „aš tik noriu pasiklausti“, o išeidavo kone po pusvalandžio. Na, žinokite, tokio absurdo dar nebuvau mačiusi. Tai kurių galų reikalingi tie talonėliai, jei atėjęs turi laukti nežinia kiek laiko?!“ – piktinosi mūsų skaitytoja.
Moteris sakė prie kabineto prasėdėjusi dvi valandas, bet taip ir nesulaukusi kvietimo užeiti. Galiausiai turėjo grįžti į darbą, nes baigėsi laikas, kuriam buvo išsiprašiusi, tad taip ir liko nepasikonsultavusi su loristu.
Siūlo apsišarvuoti kantrybe
Apie ligoninės konsultacinėje poliklinikoje nusistovėjusią tvarką ir pacientų registravimo sistemą „Žemaitis“ kalbėjosi su ligoninės direktoriaus pavaduotoja Danguole Luotiene. Pasak jos, problemų kyla dėl to, kad gydytojai, būdami geros širdies, priima visus atėjusius pacientus. Dėl šios priežasties laukiančiųjų eilė tampa gerokai ilgesnė.

„Būna tokių dienų ir mano kabinete, kada ateina pacientas ir prašo – būkite gera ir priimkite mane skubos tvarka. Norėdamas gero, žinoma, priimi tą pacientą, bet tada laukiančiųjų eilė automatiškai tampa ilgesnė, o už durų verda pykčiai. O per dieną tokių neužsiregistravusių kartais pasitaiko ne vienas ir ne du“, – teigia D. Luotienė.
Pavaduotoja minėjo, kad loristų kabinete yra dar ir kitokia problema. Pas šiuos specialistus kartais kreipiasi ūmios būklės pacientai, kuriems reikia suteikti skubią pagalbą. Atvedami ir skyriuje gulintys pacientai, ir vaikai skaudančia ausimi.
Esant gripo sezonui sergančiųjų srautas smarkiai išauga ir loristo kabinetas būna tiesiog perkrautas, o laukiančiųjų eilės nė galo nematyti. Anot D. Luotienės, jeigu pacientas yra užsiregistravęs vizitui ir turi taloną, jį gydytojas bet kokiu atveju priims, reikia tik apsišarvuoti geležine kantrybe ir laukti.
Viskas – per gydytojų gerumą

Šiuo metu Plungės ligoninėje dirba trys loristai, bet ne visi – pilnu krūviu, kabinete pacientų priėmimui yra skirtos tik kelios valandos, kadangi gydytojams tenka konsultuoti skyriuje, atlikti planines operacijas.
Neretai iš skaitytojų sulaukiama klausimų, kodėl Plungės ligoninėje nebėra budinčio loristo. Pasak D. Luotienės, ligoninėje suteikiamos tik dienos stacionaro LOR paslaugos.
„Seniau dar darydavome budėjimo grafikus, budintys loristai būdavo atsakingi už pacientų priėmimą po darbo valandų, o dabar ministerijos įsakymu nebeturime stacionaro, veikiančio visą parą. Jeigu kreipiasi pacientai po darbo valandų, privalome juos išvežti į kitas gydymo įstaigas, turinčias budintį loristą“, – akcentavo D. Luotienė.
Daugiau apie tai, kaip priimami pacientai LOR kabinete, pasakojo gydytojas otorinolaringologas Giedrius Ramanauskas. Pasak jo, šiuo metu pacientai konsultacijai registruojami kas 10–15 minučių. Vieni gydytojai esą griežtai laikosi šio grafiko bei priima tik registruotus pacientus, su skaudančia ausimi besikreipiančius vaikus nukreipia pas šeimos gydytoją. O kiti stengiasi suteikti pagalbą visiems, pabeldusiems į jo duris, dėl to gerokai pailgėja laukiančiųjų eilė.
„Viskas – per kai kurių gydytojų didžiulę empatiją ir norą padėti pacientams. Bet ir patiems pacientams vertėtų būti kantresniems ir supratingesniems. Juk ir oro uostuose lėktuvai vėluoja“, – kalbėjo G. Ramanauskas.
Parašykite komentarą