
Sausio 15-osios gatvė Klaipėdoje nuo šiol taps pavyzdine, kai bus kalbama apie tai, kaip galima infrastruktūrą tvarkyti panaudojant…atliekas. Įdomu tai, jog šioje gatvėje buvo atliekami dviračių ir pėsčiųjų tako įrengimo darbai, kuriuos vykdant kaip statybinė medžiaga naudotas deginant nepavojingas atliekas susidaręs šlakas. Šį projektą sėkmingai įgyvendino plungiškių įmonė „VVARFF“.
Uostamiesčio Sausio 15-osios gatvės projektas yra išskirtinis savo tvarumo elementu. Kaip minėta, jame pirmą kartą buvo panaudotas energetikos įmonėje „Gren Klaipėda“ deginant nepavojingas atliekas susidaręs šlakas. Kaip pastebėjo UAB „VVARFF“ generalinis direktorius Vilmantas Bučius, projekte numatyta sąlyga dviračio tako klojimui naudoti būtent šią medžiagą yra eksperimentinis, bet labai sėkmingas sprendimas įgyvendinant žiedinės ekonomikos žingsnius. „Suteikti nepavojingoms atliekoms antrinį gyvenimą – sveikintinas pasirinkimas, ypač kai kalbame apie siekį gyventi švaresnėje aplinkoje ir tvarumą, kuris dabar yra „ant bangos“. Tokia praktika, reikia manyti, ir ateityje bus vykdoma įgyvendinant ekologines idėjas, gerinančias miestų infrastruktūrą“, – mano V. Bučius.
UAB „VVARFF“ Kelių tiesimo padalinio vadovas Tomas Kimbirauskas pažymėjo, jog deginant nepavojingas atliekas susidaręs šlakas, kaip viena iš sudedamųjų medžiagų dviračių tako įrengimui, buvo panaudotas į skaldos pagrindą įmaišant jo 30 proc. „Naujas nepavojingų atliekų panaudojimo būdas, šiuo atveju jų pritaikymas diegiant inovatyvias ir ekologiškesnes medžiagas dviračio tako įrengimui, šiandien galbūt dar yra neįprastas, bet ateityje, manau, tai turėtų nebekelti jokios nuostabos ir abejonių. Tuo labiau, kad, remiantis kitų Europos šalių praktika, šlakas yra jau laiko patikrinta ir patikima medžiaga, tinkama keliams tiesti, parkavimo aikštelėms įrengti ar dar kitaip naudoti įrengiant įvairius infrastruktūrinius objektus. Šlakas – skaldos pakaitalas, kurį sumaišius su tikra skalda, sukietėja kaip akmuo, tokiu būdu tampa puikiu pagrindu, ant kurio vėliau yra klojamas asfaltas“, – pastebėjo T. Kimbirauskas.
Vykdant Sausio 15-osios gatvės sutvarkymo projektą, UAB „VVARFF“ pasirūpino, jog būtų atnaujintas beveik pusės kilometro ruožas nuo sankryžos su Taikos prospektu iki Tilžės gatvės – įrengtas dviračių takas su raudonos spalvos asfalto danga bei pilkų trinkelių takas pėstiesiems. Be to, buvo sutvarkyti inžineriniai tinklai ir įrengtas naujas apšvietimas.
Šis objektas, kaip minėta, buvo pirmasis Klaipėdoje, kurį tvarkant buvo naudojamas šlakas. Kituose infrastruktūros projektuose kol kas yra naudojamos įprastos tokiems darbams priemonės.
Parašykite komentarą