
Gatvių ir kelių būklė – vienas iš didžiausių galvos skausmų tiek rajono valdžiai, tiek gyventojams. Netvarkytų gatvių ir kelių apstu, o pinigų kaip visada per mažai. Dabar savivaldybėms tenkančios Kelių priežiūros ir plėtros programos lėšos apskaičiuojamos pagal formulę 50×50. Pusė skiriamos sumos priklauso nuo gyventojų skaičiaus, kita pusė – nuo rajone esančių kelių ir gatvių ilgio. Nuo 2027 metų ši tvarka turėtų keistis: skiriamų pinigų dydis priklausys nuo to, kiek kilometrų kelių ir gatvių savivaldybės bus inventorizavusios ir įregistravusios kaip nuosavybę. Beje, tai turėjo būti padaryta iki šių metų pradžios, tačiau dėl savivaldybėms kylančių sunkumų terminas nukeltas iki 2027-ųjų.
Kaip sekasi inventorizacija Plungės rajono savivaldybėje, kalbėta antradienį vykusiame Savivaldybės tarybos Vietos ūkio ir ekologijos komiteto posėdyje.
Plungės rajono savivaldybės administracijos Turto skyriaus vedėja Živilė Bieliauskienė kalbėjo, kad, Kelių turto valdymo informacinės sistemos duomenimis, iki šių metų pradžios Savivaldybė buvo inventorizavusi ir įregistravusi 1 231 km vietinės reikšmės kelių ir gatvių. Iki spalio 13-osios šis skaičius padidėjo 8,5 kilometro. Planuojama, kad 2026 m. sausio 1 d. Savivaldybė bus įregistravusi 1 255,3 km vietinės reikšmės kelių ir gatvių. Tai sudarytų 87 proc. bendro vietinės reikšmės kelių sąraše esančių kelių ilgio. Paskutinį kartą šis sąrašas buvo tvirtintas 2023 m. rugsėjį – bendras rajono kelių ilgis buvo 1 431,8 km.
Kaip jau žinoma, AB „Via Lietuva“ šių metų pabaigoje planuoja Plungės rajono savivaldybei perduoti kai kuriuos kelius. Tai privažiuojamasis kelias prie Aleksandravo, kelias Laumalenkos–Plokščiai, kurių bendras ilgis būtų per 5 km, ir kelias Truikiai–Prūsaliai, dar apie 9 km. Beje, dėl pirmųjų dviejų kelių Vyriausybės nutarimas jau yra, o dėl paskutiniojo – nutarimas suderintas, tad tikimasi, kad lapkričio pradžioje jis įsigalios.
Kadastrinių matavimų paslaugas Savivaldybei teikia uždaroji akcinė bendrovė „Geoplanas“. Paslaugos kaina – 230 eurų (su PVM) už kilometrą. Perėmus šiuos kelius ir įtraukus į sąrašą, planuojama, bendras kelių ilgis kitų metų pradžioje pagal patvirtintą sąrašą būtų 1 450,3 km.
Komiteto nariai pastebėjo, kad Lietuvos mastu Plungės rajonas pasiekė neblogų rezultatų, ir sutiko, kad tikėtis pasiekti 100 procentų būtų naivu. Tačiau norėjo sužinoti, kokių problemų kyla, ko reikėtų, kad procentai priartėtų prie šimto.
Ž. Bieliauskienė teigė, kad anksčiau buvo įvardyta problema – keliai, kertantys privačius sklypus. Suprantama, privačios nuosavybės klausimo Savivaldybė neišspręs. Taip pat sunkumų kelia tie keliai, kurie yra įtraukti į sąrašą, tačiau neturi faktinių kelio požymių. Nors visus tuos kelius ir būtų galima išbraukti iš esamo sąrašo, pasak skyriaus vedėjos, Savivaldybei kol kas naudingiau juos turėti, kol finansavimas skiriamas pagal kelių ilgį patvirtintame sąraše.
Tvirtinant jau inventorizuotus kelius Savivaldybės tarybos posėdžiuose dažnai kildavo klausimų dėl matavimų teisingumo, dėl pastebėtų klaidų. Tad normalu, jog politikus domino, ar skyrių tenkina paslaugos teikėjas. Ž. Bieliauskienė atsakė, kad ankstesni paslaugos teikėjai kėlė gerokai daugiau problemų, o šis esą operatyviai reaguoja į pastabas ir taip pat klaidas. Be to, nutraukus sutartį ir įsigijus paslaugą iš kito teikėjo, niekas negali garantuoti, kad nebus blogiau.




Parašykite komentarą