
Telšių gatvės rekonstrukcijos projektas plungiškiams jau įsiėdęs iki gyvo kaulo. Ir kaip nebus, jei darbai juda vėžlio žingsniu. O ir tikrų ar truputį „pagražintų“ problemų žmonės ten atranda. Štai šią savaitę feisbuke kilo triukšmas dėl rangovo – uždarosios akcinės bendrovės „Plungės lagūna“ – naujo asfaltavimo metodo – užasfaltuojant šulinius. Tarp juokaujančių ir rimtai svarstančių komentatorių savo nuomonę išsakė ir Plungės rajono savivaldybės tarybos opozicijos lyderis Mindaugas Kaunas. Tiesa, ne dėl šulinio užasfaltavimo, o dėl pinigų, „sugulančių“ į asfaltą. O gal tiksliau būtų sakyti – į rangovo kišenę. Juk mokama ne tik suderėta suma, bet ir papildomi pinigai. Taigi metas traukti skaičiuotuvus ir skaičiuoti.
Skaitytojams priminsime, jog Telšių gatvės rekonstravimo trečio etapo darbų rangos sutartis su UAB „Plungės lagūna“ pasirašyta 2023 m. liepos mėnesį. Jos terminas – iki 2026 m. rugpjūčio 27 d. Vadinasi, tą dieną visi darbai turi būti užbaigti. Sutartyje juodu ant balto surašyta, kad rangovas Telšių gatvės atkarpą nuo Telšių, Laisvės, Vandentiekio gatvių žiedinės sankryžos iki rytinio aplinkkelio, t. y. kelio Mažeikiai–Plungė–Tauragė, pasisiūlė rekonstruoti už 1 mln. 729 tūkst. 433,56 euro. Suma solidi, ką bepasakysi. Padalijus ją į tris dalis (sutartis trejiems metams – aut. past.), kasmet susidaro daugiau nei pusės milijono suma.
Beje, šis projektas nefinansuojamas Europos Sąjungos pinigais. Į Telšių gatvę „krenta“ valstybės ir Savivaldybės biudžeto lėšos. Kadangi pinigų trupinama, tai ir darbai trupinami. t. y. vyksta etapais. Ir ką tu kam pasakysi, bet mes ne apie tai.
Anksčiau, t. y. iki šių metų, iš aukščiau buvo nuleista, kad ne mažiau kaip 50 proc. Kelių priežiūros ir plėtros programos (KPPP) skiriamų lėšų turi būti nukreipta kapitaliniam kelių ir gatvių remontui. Taip ir daryta. Didžioji dalis kapitalo investicijoms skirtų pinigų pernai gulė į Telšių gatvės rekonstrukciją, bet… Matyt, buvo teisus tas, kuris pasakė, jog apetitas kyla bevalgant.
Kaip ir minėta, opozicijos lyderis M. Kaunas pasidalijo informacija, kiek rangovas nuo 2023 m. prie suderėtos daugiau nei 1,7 mln. eurų sumos prašė papildomai. Nors jei pasitelki logiką, puikiai supranti, jog turintis didžiulę patirtį ir ne pirmus metus konkursuose dalyvaujantis ir juos laimintis rangovas net užsimerkęs gali numatyti visus darbus. Žinoma, išimčių būna, bet ne už tokias sumas. Kaip ir minėta, iki šiol, redakcijos žiniomis, Savivaldybės administracija su „Plungės lagūna“ sudarė 4 papildomus susitarimus.

Pirmajame susitarime papildomi darbai įvertinti 161 063,74 euro. Tiesa, iš jų sutaupyta 2 686,20 euro. Antruoju susitarimu papildomiems darbams prireikė 16 502,69 euro, nepanaudota 161,54 euro. Trečiuoju susitarimu – 10 050,30 euro, nepanaudota 8 306,03 euro. Ir paskutiniu ketvirtuoju (bent jau iki šios dienos – aut. past.) – 41 556,17 euro. Iš viso, atmetus nepanaudotus papildomus pinigus, iš biudžeto rangovui papildomai sugeneruota 218 019,13 euro. Štai ir turime kone 2 mln. eurų. Niekas negarantuoja, kad šios sumos neperkopsime. Sutartis, o ir darbai tęsiasi. Beje, šiemet Telšių gatvės rekonstrukcijai užbaigti iš KPPP numatyta apie 455 tūkst. eurų. Nors Savivaldybės administracija ir tikisi, kad gatvės rekonstravimas bus baigtas, tačiau liaudies išmintis byloja: „Neperšokęs griovio, nesakyk „op“.
Kokius papildomus darbus rangovas atliko, ar tų darbų nebuvo galima numatyti prieš teikiant pasiūlymą, teiravomės šiuos procesus kuruojančio Savivaldybės administracijos direktoriaus Daliaus Pečiulio.
Pasak jo, pirmas susitarimas pasirašytas dėl to, kad reikėjo stiprinti sankasą. Antrą kartą papildomų pinigų prireikė papildomiems lietaus nuotekų trapams prie kiemų įvažiuojamųjų keliukų įrengti, taip pat trinkelių dangai stiprinti ties kapinių įvažiavimu. Trečias susitarimas – dėl papildomų lietaus vandens išvadų, kuriais būtų užtikrinta galimybė gyventojams prisijungti lietaus vandenį, dėl kanalo gilinimo, kad būtų užtikrintas sklandus vandens tekėjimas, dėl papildomų darbų nuovažų aukščiui „privesti“ iki gyventojų sklypų; Na, o paskutinis susitarimas – dėl stataus šlaito tvirtinimo, hidranto perkėlimo, kad būtų užtikrintas saugus pėsčiųjų eismas ir sankasos stiprinimo darbai.
„Šių darbų rangovas negalėjo numatyti teikdamas pasiūlymą, nes jų poreikis atsirado tik faktiškai pradėjus rangos darbus objekte“, – tvirtino Savivaldybės administracijos direktorius.
Grįždami prie pirminės komentatorių diskusijos temos, t. y. užasfaltuojamų šulinių, turime pasakyti, jog ten jokio kriminalo nėra. Tiesiog naudojama speciali technologija, kad gatvės paviršius būtų kuo lygesnis. Kai asfalto danga sukietėja, šuliniai išpjaunami naudojant tam skirtą robotizuotą įrangą, o tuomet pakeliami iki reikiamo lygio. Taip išvengiama papildomų sujungimų, atkasimų ar plyšių.
Parašykite komentarą