
Remiantis mūsų šalies Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos (ŠMSM) duomenimis, per pastaruosius metus net 72 procentai mokytojų pastebėjo, kad mokiniai per pamokas dažnai naudojasi telefonais, o tai neigiamai veikia jų mokymosi motyvaciją ir įsitraukimą. ŠMSM rekomenduojant uždrausti naudotis mobiliaisiais telefonais per pamokas, daugelis mokyklų tą jau įgyvendino. Vis dėlto šis sprendimas sulaukia įvairių mokytojų, tėvų ir mokinių vertinimų.
Pagrindinė priežastis, kodėl siūloma mokiniams uždrausti naudotis telefonais mokyklose, – dėmesio sutelkimo problemos ir suprastėję mokymosi rezultatai. Daugelis mokytojų pastebi, kad net ir pertraukų metu vaikai linkę panirti į socialinius tinklus, užuot bendravę gyvai.
Matematikos vyr. mokytoja Renata Gudienė, dirbanti Plungės „Saulės“ gimnazijoje, sako, kad telefonai jau seniai tapo didžiule problema, todėl draudimą jais naudotis mokytoja vertina teigiamai. „Aš palaikau šį sprendimą. Kai gimnazijoje buvo uždrausta naudotis telefonais, mokiniai pradėjo daugiau mąstyti, ėmė klausti draugų, kaip uždavinius spręsti, ką daryti, o ne aklai žiūrėti į programėles telefonuose ir nusirašinėti“, – teigia R. Gudienė.
Tyrimai rodo, kad mobilieji įrenginiai trukdo sutelkti dėmesį, taip pat prastina socialinius įgūdžius, trumpina poilsiui skiriamą laiką.
Dviejų vaikų mama plungiškė Vaida Bendė teigia, jog mobilieji telefonai ir padeda, ir blaško. „Priklauso nuo to, kada ir kokiems tikslams jie naudojami. Jei informacijai, kuri reikalinga mokymuisi, surasti, tada padeda. Bet jeigu pamokų metu vaikas telefonu žaidžia visokius žaidimus, žinoma, kad tai blaško“, – sako Vaida, palaikanti ministerijos siūlymą riboti telefonų naudojimą pamokose.
Šia tema kalbėjomės ir su Plungės „Saulės“ gimnazijos abituriente Greta Raibužyte. Jis sakė taip pat pastebėjusi, kad tose pamokose, kur telefonai ribojami, mokiniai yra labiau susikaupę, daugiau dirba ir labiau klausosi mokytojo. Tuo tarpu tada, kai telefonų ribojimo nėra, mokiniai mokytojo nebesiklauso ir neatlieka užduodamų darbų, vietoj to – visą pamoką praleidžia socialiniuose tinkluose.
G. Raibužytė palaiko draudimą mokyklose naudotis išmaniaisiais telefonais. „Mokiniai vieni su kitais labiau bendrautų ir tai padėtų ugdyti socialinius įgūdžius, nes dabar pastebiu, jog mokyklose vis labiau trūksta „gyvo“ bendravimo“, – teigia abiturientė.
Daugelyje Europos šalių telefonų ribojimas jau taikomas. Italijoje ir Graikijoje vaikai gali turėti mobiliuosius telefonus mokykloje, tačiau jiems draudžiama jais naudotis klasėse. Tuo tarpu Belgijoje draudimas naudotis išmaniaisiais telefonais bus taikomas jaunesniems nei 12 metų mokiniams.
Tyrimai rodo, kad tokie sprendimai gali padidinti mokinių susikaupimą ir net pagerinti pasiekimus, tačiau kartu būtinas ir sistemingas mokinių sąmoningumo ugdymas.
Parašykite komentarą