
Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazija pakvietė rajono mokytojus įsitraukti į programos „Tarpdalykinis integravimas, pasitelkiant teatro priemones“ įgyvendinimą. Mokyklų dalyvavimas „Tūkstantmečio mokyklų“ projekte suteikia galimybes mokytojams išbandyti įvairias naujas veiklas ir metodus. Minėtosios programos autorius – aktorius, fasilitatorius, dėstytojas Tomas Dapšauskas.
Programa skatina mokytojų bendruomenės telkimą ir kūrybišką, žaidimo principu paremtą, tarpdalykinį integravimą. Padedama rasti efektyvesnių būdų kylančioms problemoms spręsti, tobulinamas mokymo procesas, didinamas mokinių įsitraukimas ir motyvacija. Projekte dalyvaujantys mokytojai išbando įvairias veiklas, kurios galės paįvairinti ir padaryti patrauklesnį ugdymo procesą.
Sausio 10 dieną teatrinių mokymų dalyviai vyko į Klaipėdos lėlių teatro marionečių spektaklį suaugusiesiems „Bučiuojant pelenus“ (rež. Renaud Herbin).
Spektaklis – tarsi poetinė dedikacija Klaipėdos miestui. Jame atsigręžiama į Antrojo pasaulinio karo laikotarpį, kai 1944 m. didžioji dalis miesto gyventojų buvo evakuoti, o Klaipėda liko beveik tuščia. Miestą užklupo milžiniški pokyčiai, palikę gilų randą jo atmintyje. Spektaklyje buvo svarstoma, ką reiškia netekti atminties ir kaip istorijos pasakojamos, kai ne viskas prisimenama…
Po spektaklio mokytojai galėjo ne tik išbandyti marionečių valdymą, bet ir padiskutuoti su dramaturge bei aktoriais. Pasak spektaklio dramaturgijos bendraautorės, režisieriaus asistentės Linos Lauros Švedaitės, būdų, kaip kalbėti apie prarastą miesto atmintį, teko paieškoti: „Daug diskutavome ir nusprendėme, kad protingiausia bus atsispirti nuo tikrų pasakojimų, nuo Klaipėdos istorijos, dokumentikos, tačiau kurti fiktyvią erdvę, fiktyvius personažus ir ieškoti tos paliečiančios ir universalios tikrovės absurdiškuose nutikimuose: sapne, kolektyvinėje atmintyje. Galų gale, visi žinome, kad ir atmintis yra taki, kintanti, nuolat besikurianti. Ir šiuo atveju mums labai svarbus klausimas buvo, ką atmintis daro su traumine patirtimi, su siaubu. Žinau, šiandien tai labai svarbus klausimas.“
Spektaklyje vaidinantis aktorius buvęs plungiškis Vytautas Kairys kalbėjo, kad spektaklis kvietė susimąstyti ne tik apie miesto, bet ir savo paties istoriją bei atminties liudijimus toje istorijoje: „Kas mes esame ir kas liks po mūsų? Trys kartos – ir žmogus pamirštas. Man tikriausiai didžiausias klausimas, ką reikia po savęs palikti, kad mano gyvenimas nebūtų praėjęs veltui?“
Įdomu buvo sužinoti, kad spektaklis „Bučiuojant pelenus“ buvo pristatytas Lietuvos kultūros sezono programoje Prancūzijoje, „Le Mouffetard“ teatre Paryžiuje ir „TJP Centre Dramatique National“ Strasbūre.
Plungės rajone įgyvendinant „Tūkstantmečio mokyklų“ projektą organizuojama ilgalaikė, šešiasdešimties akademinių valandų, kvalifikacijos tobulinimo programa mokytojams, kuri tęsis iki birželio pabaigos.
Šiame projekte dalyvaujantys mokytojai džiaugėsi jiems suteikta galimybe praplėsti akiratį ir atrasta ne viena tarpdalykinės integracijos galimybe.
O Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijoje vyko tarpdalykinio integravimo, pasitelkiant teatro priemones, mokymai Plungės mokyklų mokytojams.


Kūrybinių dirbtuvių metu
Šios programos tikslas – stiprinti mokytojų gebėjimą pritaikyti mokymo turinį jungiant skirtingus mokomuosius dalykus su teatro ir kitomis meninės raiškos priemonėmis, taip keliant programos dalyvių kultūrinį sąmoningumą, mokantis generuoti idėjas, ieškant problemų sprendimo būdų ir gerinant klasės ir mokyklos mikroklimatą.
Programoje numatoma, kad mokytojai susipažins su tarpdalykinio integravimo principais ir metodais, kurie padės sukurti vientisą mokymo procesą, išmoks integruoti teatro technikas į įvairias dalykų pamokas, kad sustiprintų mokinių kūrybingumą ir kritinį mąstymą.

Į programą įtraukti praktiniai užsiėmimai, kurie padės mokytojams įgyti naujų įgūdžių ir žinių, susijusių su teatro ir kitų įtraukių metodų taikymu, skatins ieškoti būdų, kaip paskatinti mokinius aktyviau dalyvauti pamokose, naudojant interaktyvias teatro priemones. Mokytojai bus supažindinti su refleksijos praktikomis ir vertinimo metodais.
Programa stiprins bendruomenę, mokytojų bendradarbiavimą ir bendruomeniškumą. Bus ugdomas kūrybingumas ir inovatyvumas, taikant teatro priemones ne tik pamokose, bet ir mokyklos bendruomenėje. Padidės mokytojų kūrybingumo ir lyderystės kompetencijos, jie drąsiau eksperimentuos pamokose mokykloje ir už jos ribų.

Projekto „Tūkstantmečio mokyklos“ kultūros koordinatorė, Akademiko Adolfo Jucio progimnazijos pradinių klasių mokytoja Dainora Gedvilienė kalbėjo:
„Mūsų mokyklos mokymuose dalyvaus dvylika mokytojų, dauguma pradinių klasių ir keletas dalykininkų. Noriu pasidžiaugti turėtomis konsultacijomis mokytojams ir mokiniams su šešėlių teatro specialiste Egle Matulyte. Mokėmės scenos teatrinių raiškos priemonių: kaip mes galime panaudoti kūrybiškumą, kaip mes galime įvesti tai patogiose ir nepatogiose situacijose, kaip išlaikyti sutelktą dėmesį.
Išmokome stebėti savo bendravimą tarpusavyje, grupinį darbą, kūną, kalbą, judesius. Netgi mokėmės pirštais išgauti gyvūnus ir per juos kurti etiudus (trumpus sceninius pasakojimus) apie emocijų išreiškimą. Iš karto po mokymų įgijome praktikos su dalyvavusiais 3–4 klasių mokiniais. Dabar toliau kaupiame žinias pas edukatorę Vidą Narveišytę. Mums labai patinka šitaip produktyviai leisti laiką, susipažįstame viena su kita artimiau, užsimezga bendrystė. Po sunkios darbo dienos atsipalaiduojame, pasijuokiame, kuriame naujas emocijas, stiprėja kolektyvas.“
Parašykite komentarą